ESAR sailkapen-metodoa
ESAR sailkapen-metodoa, jarduera eta produktu
ludikoaren munduan inplikatutako eragileek nazioartean egindako 10 urteko
ikerketaren fruitua da. Alde batetik, jostailuaren industria eta, bestetik,
zerbitzu ludikoak edo/eta hezkuntzari lotutakoak oso interesatuta daude
irizpide bakar batzuk ezartzean, jostai- luak ezin hobeto egokitu daitezen
haurraren beharretara, haurraren alderdi guztiak kontuan hartuta (adina,
garapen-maila, nortasuna, etab).
Familien edo jolas-etapen araberako sailkapena
J. Piageten ikuspegi ebolutiboan eta haurraren
garapen-etapetan oinarrituta, Denise Garon psikolo- giako doktoreak eta
bere kolaboratzaileek analisi eta sailkapen-metodo bat asmatu zuten, jostailuak
familia handitan edo jolas-etapetan biltzen dituena. Etapa horiek aurreko unitatean
ikusi genituen, gomendatu- tako jostailu batzuekin batera. Sailkapen horrek
honako hau jasotzen du: “E” ariketa-jolasa, “S” jolas sinbolikoa, “A”
ahokatzeko jolasa (eraikuntzakoa) eta “R” arauzko jolasa.
Denboraren poderioz, sailkapen hori zabaldu egin
zen, eta bi analisi-dimentsio osagarri hartu zituen: linguistikoa eta afektiboa.
Hala ere, sailkapenaren funtsa eta printzipioak errespetatu egin ziren, hau
da, jostailuak haurren trebetasunen eta gaitasunen arabera sailkatzen edo
tipifikatzen ziren, eta ez haien adin kronologikoaren arabera soilik.
Sustatzen duten garapen-arloaren araberako sailkapena
Hain zuzen ere, ikuspegi teoriko honetan oinarritu
da AIJU Jostailuaren Institutu Teknologikoa; bere 98-99 Jostailuen Gidan jostailuen
sailkapen bat argitaratu du elektronikoki, 6 kategoriatan oinarrituta:
No hay comentarios:
Publicar un comentario